Pārlekt uz galveno saturu

Valsts kase

Publisko pakalpojumu pārveides metodoloģijas izstrāde un aprobācija

Izveidots : 19.06.2018. Atjaunots: 27.03.2019.

VARAM pilnveido darbu institūciju pakalpojumu pieejamības uzlabošanā

26.03.2019.

Rīgā, 2019. gada 26. martā – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), sekojot Valsts pārvaldes reformu plānam 2020[1] un sadarbojoties ar vairākām iestādēm, īsteno projektu “Publisko pakalpojumu pārveides metodoloģijas izstrāde un aprobācija” ar mērķi padarīt efektīvākus, digitalizētākus un klientiem ērtākus institūciju pakalpojumus.

VARAM, publisko pakalpojumu attīstības veicināšanai īsteno ESF Sociālā fonda projektu “Publisko pakalpojumu pārveides metodoloģijas izstrāde un aprobācija”, ar kura palīdzību tiek meklēti risinājumi labākai pakalpojumu pārvaldībai. Projekta gaitā tiek veikti Valsts kases, Nacionālā veselības dienesta, Būvniecības valsts kontroles biroja, Valsts vides dienesta un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atsevišķu pakalpojumu lietderības izvērtējums, lai saprastu, vai un kā tos iespējams padarīt efektīvākus, digitālizētākus, klientiem ērtākus.

VARAM valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis: “Publisko pakalpojumu nākotnes attīstību ietekmē un arvien būtiskāk ietekmēs informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību. Procesu automatizācija un mākslīgais intelekts pārveidos klientu apkalpošanu un pakalpojumu sniegšanu jaunās iespējās.”

Publisko pakalpojumu organizēšanas procesa pilnveidošana ir starp Valsts pārvaldes reformu plāna centrālajiem elementiem 2020.gadā[1]. Viens no pasākumiem ir celt valsts pārvaldes pakalpojumu vērtību, palielinot publisko pakalpojumu sniegšanas lietderību, samazinot administratīvo slogu iedzīvotājiem un publiskās pārvaldes izmaksas. Valsts pārvaldes pakalpojumu vērtības celšana ietver pakalpojumu pārbūvi, lai turpmākos ieguldījumus iestādes veiktu lietderīgi, samērojot plānotos ieguldījumus ar sagaidāmajiem ieguvumiem.

Lai izveidotu viedu, klientorientētu, proaktīvu un digitālu valsts pārvaldi, nepieciešama vienota metodoloģija, kā esošos pakalpojumus identificēt, novērtēt un pārveidot. Kā atzīst projekta dalībnieki, uzdevums ir izaicinošs, jo jāmaina ne tikai ierastā darba gaita, bet arī jāpaplašina skata punkts, lai panāktu pakalpojumu pilnveidi.

Interneta aktualitātes pieaugums ir būtiski ietekmējis veidu, kā tiek organizēta pakalpojumu sniegšana. Līdz ar to pakalpojumi attīstās un piemērojas iedzīvotāju vajadzībām, nodrošinot pielāgotus pakalpojumus, kā arī veicinot mijiedarbību starp pakalpojumu sniedzēju un iedzīvotāju. Tāpat attīstās kopēju informācijas un datu platformu veidošana un mākslīgā intelekta līdzdalība pakalpojumu sniegšanā.

[1] https://likumi.lv/doc.php?id=295343

IEVIETOTS: http://www.varam.gov.lv/lat/aktual/preses_relizes/?doc=26859

Ieguldījums tavā nākotnē

Projekta mērķis: izstrādāt un aprobēt publisko pakalpojumu sniegšanas procesu pārveides metodoloģiju, nodrošināt ātrāku un efektīvāku publisko pakalpojumu sniegšanu, samazinot valsts pārvaldes izmaksas un administratīvo slogu, kā arī radot priekšnosacījumus pakalpojumu digitalizācijas straujākai attīstībai.

Finansējuma saņēmējs:    Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Projekta partneri:    

Būvniecības valsts kontroles birojs
Nacionālais veselības dienests
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
Valsts vides dienests
Valsts kase

Projekta īstenošanas termiņš:           01.07.2018. - 30.12.2020.
Projektā paredzētais finansējums:    400 000,00 EUR
Eiropas Sociālā fonda finansējums:  340 000,00 EUR
Valsts budžeta finansējums:              60 000,00 EUR

 

Faili lejupielādei
ico Relīze 07.12.2018.
(17959 KB)