Pārlekt uz galveno saturu

Pakalpojumi

Maksājumu karšu pieņemšana

Izveidots : 19.01.2018. Atjaunots: 20.02.2018.

Maksājumu karšu pieņemšanas pakalpojums nodrošina iespēju klientu (izņemot zvērinātu tiesu izpildītāju, komersantu, biedrību un nodibinājumu) sniegto pakalpojumu apmaksai izmantot VISA Electron, MasterCard, Maestro maksājumu kartes maksājumu karšu pieņemšanas terminālī vai citā alternatīvā sistēmā (piemēram, elektronisko pakalpojumu portālā).

Maksājumu karšu pieņemšanas pakalpojumu Valsts kase no 2018.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 31.decembrim nodrošina sadarbībā ar AS Citadele banka (līguma izraksts).

Konsultācijas par pakalpojuma saņemšanas kārtību un lietošanas noteikumiem var saņemt zvanot pa tālruņiem 67094296, 67094335 darba dienās no plkst.8.30 līdz 17.00 vai sūtot e-pastu pos@kase.gov.lv .

  • Klientam jāsniedz informācija Valsts kasei par iestādes vai tirgotāja rekvizītu maiņu nosūtot brīvas formas iesniegumu parakstītu ar drošu elektronisko parakstu vai sagatavotu informāciju e-pastā (no iestādes oficiālā e-pasts) nosūtot uz e-pastu pos@kase.gov.lv. Papīra formā parakstītu iesniegumu jāiesniedz Valsts kases Klientu apkalpošanas centrā Smilšu ielā 7, Rīgā, LV-1050.
  • Darījumus, kas veikti ar maksājumu kartēm, jāatgriež maksātājam saskaņā ar Darījumu atmaksas kārtību, kas noteikta Patapinājuma līgumā. Darījumu atmaksas procedūru reglamentē starptautisko Karšu organizāciju (American Express Limited, VISA International un MasterCard International) noteikumi, kas saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem ir saistoši maksājumu pakalpojumu sniedzējam kā Karšu pieņēmējbankai.
  • Darījumus, kas veikti ar maksājumu kartēm līdz 2017.gada 31.decembrim, jāatgriež maksātājam saskaņā ar Darījumu atmaksas kārtību, kas noteikta attiecīgā laika perioda Patapinājuma līgumā (AS SEB banka un AS Citadele banka). Darījumus ir iespējams atmaksāt 13 mēnešu laikā no darījuma datuma.

Darījumu atmaksas Infografika:

Maksājumu karšu pieņemšanas pakalpojuma saņemšanas kārtība

1. Jāiesniedz Valsts kasē datorrakstā aizpildītu A formu - Pieteikumu līguma noslēgšanai un B formu - Pieteikumu Tirgotāja identifikatora izveidošanai/atteikšanai un POS termināļu uzstādīšanai/atteikšanai.

2. Jāaizpilda pakalpojumu klasifikators un elektroniskā formā (neparakstītu) jānosūta uz e-pastu pos@kase.gov.lv (e-pastā jānorāda kontaktpersonas vārds, uzvārds un tālruņa numurs). Klasifikatorā jānorāda visa nepieciešamā informācija par Iestādi, struktūrvienību un tās sniegtajiem pakalpojumiem.

3. Valsts kase izskata klienta iesniegtās A formu / B formu un saskaņotas nosūta AS Citadele bankai.

4. AS Citadele banka sagatvo un parakstītus līgumus nosūta klientam uz A formā norādīto e-pasta vai pasta adresi. Klients pēc līguma saņemšanas paraksta to un nosūta AS Citadele banka tās eksemplāru uz līgumā norādīto nogādāšanas adresi.

5. Valsts kase apstrādā saņemtā pakalpojumu klasifikatora datus, sagatavo POS termināļu pakalpojumu klasifikatora datu kopsavilkumu un nosūta to klientam uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi. Klients pārbauda kopsavilkumā norādīto informāciju un tās apstiprināšanas gadījumā iesniedz Valsts kasei kopsavilkumu elektroniska dokumenta veidā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, vai parakstītu papīra formā (vienā eksemplārā). Elektronisko dokumentu nosūta uz e-pasta adresi pos@kase.gov.lv.

6. Valsts kase pēc parakstīta kopsavilkuma saņemšanas nosūta informāciju Karšu apstrādes centram pakalpojumu klasifikatora uzstādīšanai POS termināļos.

7. Karšu apstrādes centrs sazinās ar klientu un vienojas par POS termināļu uzstādīšanas un darbinieku apmācības laiku.

8. Karšu apstrādes centrs, uzstādot POS termināli klienta pieteikumā norādītajā Pakalpojuma sniegšanas vietā, izsniedz klientam “Karšu pieņemšanas instrukciju”, iesniedz klienta pilnvarotajam pārstāvim parakstīšanai POS termināļa pieņemšanas – nodošanas aktu par katru uzstādītā POS termināļa vienību, veic POS termināļa darbības pārbaudes – veic kontrolpirkumu, veic klienta pilnvaroto darbinieku apmācību darbam ar POS termināli, pēc mācībām parakstot atbilstošu POS termināļu apmācību aktu un izsniedz uzlīmes par maksājumu kartēm, kādas tiek pieņemtas apmaksai par Pakalpojumu.

Dokumentus Valsts kasē var iesniegt:

  • elektroniski - parakstītu ar drošu elektronisko parakstu sūtot uz e-pastu pos@kase.gov.lv. Vienā elektroniski parakstītā dokumentā drīkst iekļaut tikai vienu elektroniski parakstītu dokumentu. Ja paredzēts iesniegt vairākus dokumentus, katrs dokuments jānoformē kā atsevišķi parakstāma elektroniskā pakotne;
  • papīra formā – klātienē Klientu apkalpošanas centrā darba dienās no 8.30 līdz 17.00 vai sūtot pa pastu uz adresi: Valsts kase Klientu apkalpošanas centram, Smilšu ielā 7, Rīgā, LV-1050.

 

POS termināļa darba vietas sagatavošanas prasības

1. Terminālis jāuzstāda sausā vietā, kura ir pasargāta no nejaušas dažādu šķidrumu nokļūšanas uz POS termināļa virsmas vai tā iekšienē.

2. Termināļa uzstādīšanas vietas tuvumā nedrīkst atrasties augsta sprieguma ierīces vai ierīces, kas rada magnētisko lauku un ietekmē POS termināļa darbību.

3. Terminālis jāuzstāda vietā, kur notiek norēķini par precēm vai pakalpojumiem, naudas operācijas.

4. Karšu apstrādes centrs uzstāda termināli tikai tad, kad uzstādīšanas vietā ir nodrošināta elektrības un stabila sakaru darbība.

5. Lai termināli varētu pieslēgt pie interneta un elektrības līnijām, nepieciešams nodrošināt:

  • pastāvīgu interneta pieslēgumu (var būt gan statiskā, gan dinamiskā IP adrese);
  • brīvu pieeju uz šādiem portiem: 18004; 11760; 57173; 21405; 27172; 11405; 17171; 41405; 41405; 11709 un šādām IP adresēm: 195.160.171.96; 195.160.171.117; 195.160.171.168;
  • pietiekama garuma interneta kabeli (parasts datora kabelis ar konektoru RJ45),~220 V sprieguma tīkla kontaktligzdu ar zemējumu ne tālāk kā 3 metrus no paredzamās termināļa atrašanās vietas.

6. Lai varētu uzstādīt integrēto POS termināli bez integrēta komunikāciju moduļa (Ar bezvadu Wi-Fi komunikāciju moduli), nepieciešams bezvadu interneta maršrutētājs (rūteris) ar pastāvīgu interneta pieslēgumu. Jābūt brīvai pieejai iepriekš minētajiem portiem, IP adresēm.

7.Lai varētu uzstādīt POS termināli ar Wi-Fi sakariem, nepieciešams bezvadu interneta maršrutētājs (rūteris) ar pastāvīgu interneta pieslēgumu. Jābūt brīvai pieejai iepriekš minētajiem portiem, IP adresēm.

8. Lai varētu uzstādīt mobilo termināli ar GPRS sakariem, nepieciešams pasūtīt telekomunikāciju operatoram (LMT, Tele2, Bite) SIM karti ar šādiem parametriem:

  • jābūt noteikta veida pieslēgumam – LMT un Tele2 – „M2M”, Bite – „GPRS internets”;
  • jābūt atslēgtai PIN pieprasīšanai;
  • jābūt labam zonas pārklājumam.
 

A forma - Pieteikums līguma noslēgšanai

B forma - Pieteikums Tirgotāja identifikatora izveidošanai/atteikšanai un POS termināļu uzstādīšanai/atteikšanai

Pakalpojumu klasifikators

Darījumu atmaksas iesniegums